Oomssport
Oomssport is al sinds 1959 een specialist binnen de schaatssport. Met haar twee winkels in Den Haag en Leiden bieden zij het grootste assortiment topmodellen schaatsen aan van de Benelux. Met hun 60 jaar ervaring kan Oomssport met recht de (online) schaats en skeeler specialist van Nederland worden genoemd. Edwin Steijn, eigenaar van Oomssport, was klaar om de volgende stap te maken met zijn onderneming. Een webshop had hij al, alleen was deze nog niet volledig geïntegreerd met alle systemen binnen zijn bedrijf.
Webshop integreren met kassasysteem
Ervoor zorgen dat het kassasysteem Vendit altijd up-to-date blijft, bij zowel verkopen in de webshop, als de verkopen in de meerdere fysieke winkels. Zodat het manuele werk minder wordt en er meer tijd vrij komt om de onderneming te groeien.
Daarnaast hebben we in de Business Case die wij hebben opgesteld, gekeken naar de groeipotentie en kwamen er snel achter dat er veel kansen voor het rapen lagen.
Totaalaanpak met marketing roadmap
Wij hebben Oomssport onze totaaloplossing mogen aanbieden, dat betekent webshop ontwikkeling, online marketing mét een ROI gedreven strategie. In eerste instantie zijn we begonnen met een sterk fundament en hebben een webshop ontwikkeld op het Magento platform mét een naadloze integratie met het voorraad managementsysteem.
Deze integratie is gegaan middels de ShopConnector, een slim stukje software dat wij zelf hebben ontwikkeld. Dit systeem zet de data vanuit een Vendit kassasysteem om naar Magento webshop data.
Eenmaal na de livegang van de webshop zijn we vervolgens onze Marketing Roadmap ingegaan, waar we zijn gestart met zoekmachine optimalisatie (SEO) en Google Ads (SEA). De online marketing activiteiten zijn vervolgens conform ons agile werkwijze, maand op maand bijgestuurd om de maximale groei te realiseren voor Oomssport.
Resultaat: omzetgroei
Met een state-of-the art webshop op het Magento platform, een naadloze integratie met de ShopConnector en onze roadmap aanpak hebben we tot nu toe het volgende mogen waarmaken voor Edwin Steijn en zijn onderneming:
- Gemiddelde jaar-op-jaar groei van 42%,
- Dubbele maandomzet door jaarlijks in te spelen op weersomstandigheden.
Deze macro resultaten hebben we natuurlijk waar kunnen maken door vele micro resultaten te boeken, zoals:
- een koppeling met BuienRadar zodat we meer adverteren met koud weer,
- 41% meer organisch verkeer d.m.v. SEO werkzaamheden in het jaar 2020, en de
- implementatie van Sooqr ter verbetering van de conversie.
We blijven resultaten boeken en gaat gewoon door met groeien.